TUULESUUND ON NORD

P1840571Oo oo pere on väike,
aga suur skandaal
Oo oo sellest tuleb
perekonnas suur skandaal.

Just! Skandaal. See on õige sõna! Seda kõike nüüd muidugi ülekantud tähenduses ja heas mõttes. Aga lugege ise ja siis saate aru, mida ma “perekonna suure skandaali” all silmas pean.

Ehk siis! Minchia! Ma ei või! Põhimõtteliselt seis nagu Šuriku seiklustes – upal, prosnulsja, gips! Uskumatu, aga tõsi. Ja mis kõige olulisem – ka väga lahe!

Vaatamata sellele, et maailm on väike, juhtub igasuguseid erinevaid asju. Või õigemini – tänu sellele, et maailm on väike, juhtuvadki sellised asjad, mida tavaliselt isegi unes ei oska näha. Rääkimata siis sellest, et see kõik ilmsi toimub. Ning tänu Hemingway’le, keda kõiki kohata võib.

Kuid laenates nüüd hakatust Eesti folkloorist: Läksin mina, läksin mina mööda külatänavat… ja mis ma näen? Seisavad kaks meest Harley Davidsoni mootorrataste kõrval, musta värvi t-särgi varrukal sini-must-valge ja selle all suurte trükitähtedega kiri “ESTONIA”!

“Welcome!” mõtlen: “See ei ole ju võimalik!?”

P1840579Igaüks võib endale mistahes lipuvärvidega särgi osta ja kirjutada sinna alla, mis esimesena pähe tuleb. Minu pärast kasvõi Kuusalu jalgpalliklubi, mis on omamoodi lahe. Mul on ka paar särki ja mõni pusa kirjaga I LOVE SICILY! Ega see veel midagi tähenda. Või siiski?

Kuid nagu Baskini anektoodis – kahtlusi mul ei olnud, küll aga kõhklused. Kontrollimaks neid, tulin sama tänavat mööda teiselt poolt üles tagasi. Harley Davidsoni mootorratastel numbrimärk tähekombinatsiooniga EST. Ja mehed räägivad omavahel puhtas eesti keeles, mida ma oma poolteist aastat ei ole kuulnud korralikult räägitavat. Lisaks sellele, et hakkan ise vaikselt grammatilisi vigu tegema ja ununägusid itaalia keeles näen, käib Hans juba ammuilma vihmavarju asemel vihmavarjendiga väljas. Ja lõbu laialt, kui selliseid sõnu sajab.

“Tere, mehed! Vahetage igaks juhuks keelt! Mõni võib siin maakeelest isegi aru saada!”

Kohata eestlast keset Sitsiiliat!! Ausalt, keeletuks võtab. Aga harjub ära. Ma ei tea, mida te mõtlesite või arvasite. Sellest kirjutate ehk ise? Puhusime natuke juttu! Üsna loogiline, et endise eestlasena ma ikkagi oskan eesti keelt.

Vaevalt jõudsin koju tagasi, kui Pino kihutas oma hõbehalli masinaga kohale. Ähmi täis nagu viimne päev oleks käes ja taevas kukuks kohe-kohe alla. Keksis jalalt jalale ja hea veel, et saltot ei visanud. Aga ega palju enam puudu ka ei olnud.

“Eestlased! Eestlased! Mamma mia! Harley Davidsonidega!!”

“Teame juba!”

Ja siis läks lahti. Terrasini hakkas kajama, info liikus nagu kulutuli ja seda tuli nii uksest kui aknast. Meid teatakse siin, eestlasi tuntakse, sini-must-valgest rääkimata. Fantastiline! On ju?

P1840592Hans läks vaatama. Hanna tahtis ka minna! Ja me läksimegi! Ei olnud enam kahte eestlast, oli juba kolm. Õhtul pidi üks lennukiga veel juurde toodama. Põhimõtteliselt, pärast seda, kui selgus, et “Prima Fila” restoranis maksaks õhtusöök per nägu 40 eurot ja me tänu minu tutvustele hoopis prantsuse restoranis “Ouh la la” maandusime, oli meid juba kaheksa, mis on tunduvalt rohkem kui seltskond.

Ja ma tahan öelda, et Harley Davidsoni seltskond väärib seda sõna! Seda isegi siis, kui mul ei ole sellest maailmast õrna aimugi. Mida see tähendab?

Õhtul sõitsid meie seltskonnast signaalitades mööda kaks Palermo “Harley Davidsoni”. Peatusid, tervitasid ja tundsid huvi, et kust kandist mehed pärit?

“Estonia!” kõlas vastus üheaegselt nii inglise, kui ka itaalia keeles.

“Benvenuti!”

P1840594Ma olen Palermo Harley Davidsoni meestega sama meelt! Te olete teretulnud ja seda alati. Te kinkisite meile emotsiooni ja lisaks sellele ka midagi hindamatut – maailmanäinud Eesti lipu! Esimese meie perekonnale siin maal! Ja see on kõva sõna Sitsiilias. Eriti Terrasinil. Tänu sellele on tekkinud ja ma loodan, et tekib ka edaspidi nii mõnelgi sitsiillasel küsimus: “Estonia? Mis maa see on?”

Ja see ei ole veel kõik.

Järgmisel hommikul, kui te oma mürisevate mootorratastega meie maja ees special peatuse tegite ja külarahvas persianade vahelt üsna avalikult teid ja meid piidles (oo, isegi üle kaheksakümnenene peaaegu kurt naaber signora kargas selle mürina peale aknale), siis võite vaid ette kujutada seda küsimuste rahet, millele me hiljem vastama pidime.

P1840587Jah! Eestlased! Eestist! Noh, umbes nagu meie! Barbarid küll, aga näe, millega sõidame. Ja mis siin ikka tagasihoidlik olla – vabsee häärberis elame ju!

Ühesõnaga – mainekujundus missugune! Tänu teile oleme nüüd ülemõistuse belli in piazza!

Lahe! Igatahes!

On suvi! 2014! Algus on tehtud! Ja seda väga võimsalt.

Mis muud, kui – nii hoida!

Tuulesuund on nord ja nüüd on meie kord. See on maailmarändurite laul. Saagu selle laulu refrään avalikult ka itaalia keeles teie ette toodud:

Or’ voglio dire gia a te
ancor, ancor, ancor
il vento e’ verso il nord
ora tocca a me
far tempesta nel tuo cuor’.

Teie tegite seda! Te tegite tormi meie südames. Aitähh teile!

 Ehk siis:

Hea sõbra jaoks on valla
mu uksed ja mu hing,
mu silmad ning mu kõrvad
ning mu perekonnaring.
Kui tahad, tule alati,
ma ootan aken avali
või lenda-lenda kas või
läbi telekanali.

Questa voce è stata pubblicata in Senza categoria. Contrassegna il permalink.

Rispondi

